PÁLYÁZAT, ÁLLAMI TÁMOGATÁS, SZOCIÁLIS ELLÁTÁS, SEGÉLY, NYUGDÍJ, GYES, GYED, CSOK (SZOCPOL), CSALÁDI PÓTLÉK, VÁLLALKOZÁS, MUNKAHELY, LAKÁS, OTTHON, PÉNZÜGYI INFORMÁCIÓ

A legfrissebb pályázati lehetőségek, állami-, EU-s finanszírozású támogatások több kategóriában is. (napkollektor, napelem, hőszigetelés, nyílászáró, társasház, képzés)
Vissza nem térítendő állami támogatásokról, forrásokról kaphat tájékoztatást. Támogatások vállalkozásoknak, családoknak, iskoláknak, diákoknak. Szociális ellátások, segély, nyugdíj, gyes, gyed, csok (szocpol), családi pótlék.



2014. december 13., szombat

Nyugdíjemelés 2015

Nyugdíjemelés 2015


Nyugdíjemelés 2015 január 1-től – Jövőre 2,2 százalékkal emelkednek a nyugdíjak – jelentette be az emberi erőforrások minisztere budapesti sajtótájékoztatóján.
Balog Zoltán elmondta: az emelés majdnem hárommillió embert érint.
Hozzátette azt is: 1,7 millió öregségi nyugdíjas számíthat 2400 forinttal többre. A baleseti járadék a nyugdíjjal megegyező mértékben emelkedik – közölte a miniszter.
Orbán Viktor miniszterelnök a kormány legfontosabb teendői közé sorolta a nyugdíjak értékének megőrzését az Idősügyi Tanács október eleji ülésén. Hangsúlyozta: biztosan állítható, hogy ez a következő években is lehetséges lesz Magyarországon.
A kormány korábban bejelentette, hogy a nyugdíj úgy fog emelkedni, hogy a nyugdíjasok a pénzük vásárlóértékét meg tudják őrizni, mindeközben a családi pótlékot például nem emelik, viszont a nagycsaládosok adókedvezménye nőhet és a szocpol is újraindítják új néven közölte Rogán Antal.
A nyugdíjemelés átlagos mértéke 2200 forint körül fog mozogni majd 2015-től !
Előzmények :
A magyar nyugdíjrendszer látszólag rendben van a nyugdíjemelés mértéke 2% körül volt, az elmúlt években a nyugdíjak vásárlóértéke emelkedett, a kötelező magánpénztári rendszer majdnem teljes felszámolásával a nyugdíjrendszer pillanatnyi kiadásai is csökkentek. A harmadik Orbán-kormány nincs lépéskényszerben, de a nyugdíjrendszer átalakításokra szorul.
Az elmúlt négy évben komoly változásokat hozott az nyugdíjrendszerben, hisz a kétharmaddal hatalomra került második Orbán-kormány gyakorlatilag fölszámolta a magánpénztári rendszert, így a jövőbeni nyugdíjakat kizárólag az állami felosztó-kirovó rendszerű társadalombiztosítási, valamint az önkéntes megtakarításokból lehet fedezni. A magánnyugdíjpénztárak – majdnem teljes – megszüntetése rövid távon tehermentesítette a költségvetést – hisz nem esik ki járulékbevétel – ezzel szemben az állam jövőbeni (Implicit) kiadásait növelte.
Hasonló mértékű átalakításokra a nyugdíjrendszerben a következő négy évben nem kell számítani, hisz a rendszer rövid távon fenntartható, ennek ellenére egy újabb minireform kidolgozása nem halogatható – erre a ciklus második felében kerülhet sor. Komoly változásokra a kormánypártok sem készülnek rövidtávon, a napirenden a nők 40 éves szolgálati jogviszonnyal való – korhatár előtti – nyugdíjazásában várhatóak változások a Napi.hu információi szerint.
Inkább finomításokra lehet számítani
A Fidesz szerint a program sikeres – ezt jelzi, hogy a program indulása óta vagyis az elmúlt két évben – mintegy 100 ezer olyan nő szerzett teljes jogú nyugdíjat, akik nem érték el a rájuk irányadó korhatárt, ám 40 szolgálati évet fel tudtak mutatni. ( A nyugdíjjogosultság szempontjából nem kellett a negyven évet ténylegesen ledolgozni, elég volt akár 32 év munkával töltött, ha emellett gyermeket is nevelt az illető hölgy.) A program eddigi sikerén felbuzdulva a Fidesz olyan változásokat kezdeményezhet, amely szélesíti heti a női 40 programba bekerülők számát.
Információink szerint a női 40 év programot a Fidesz a jelenlegi formában tartaná fenn, annak ellenére, hogy az jogilag diszkriminatív. Az elképzelhetetlen és fel sem merülhet, hogy a diszkrimináció felszámolását úgy oldják, meg, hogy a programot kiterjesszék a férfiakra is, annak elvi és anyagi okai miatt sem.
Nyugdíjjogi szakértői ezzel szemben azt szorgalmazzák, hogy a programot illesszék be a korhatár alatti nyugdíjak rendszerébe. A nyugdíjkorhatár emelése az idén megkezdődött jelenleg már nem 62, hanem 62,5 év a korhatár, ami az évtized végére fokozatosan 65 évre emelkedik. Szakértői anyagokban felmerülő javaslatok – amelyeket viszont a Fidesz soha nem tett magáévá – szerint érdemes lenne egy szigorúan malusos rendszerben oldani a szigorú korhatárt – ehhez lehetne “hozzápasszintani” a női 40-es programot.
Egyébi számla vs. NDC
A szakértői várakozások szerint a következő négy évben újra előkerül az egyéni számlák kérdése. Az állami nyugdíjrendszerben az egyéni számlák bevezetésére a magánpénztárak államosításakor tett ígéretet a második Orbán-kormány – ám ez nem valósult meg. A magyar nyugdíjrendszer ugyanis nem egyéni számlás elven működik, hanem azt figyeli, hogy a teljes életpálya hosszában – pontosabban 1988 óta – milyen jövedelem után fizettek járulékot és mennyi szolgálati idővel rendelkezik az adott nyugdíjas. A rendszer összetettségéből nem igazán lehet előre megmondani, hogy mekkora nyugdíja lesz egy mai negyvenévesnek a 2030-as nyugdíjazásakor.
Nyugdíjkorhatár táblázat nők és férfiak esetén
Ennek ellenére időről-időre felvetődik a német pontrendszeres vagy a svéd rendszer hazai bevezetése. A Fidesz ebben a kérdésben nem foglalt állást – ennek ellenére nem kizárható, hogy a jövőben a nyugdíjrendszert egy ilyen irányba mozdítanák el, a valódi NDC (névleges egyéni számlás nyugdíjrendszer) irányába, ahol a befizetett járulékokat tartanák nyilván, egy elméleti kamattal növelve az virtuális egyéni számlán, amely a nyugdíjazáskor nyugdíjjáradékra váltható lenne.
Csökkentett összegű előrehozott öregségi nyugdíjról !
Szolidabb (reál)nyugdíjemelések jöhetnek 2015-től
Az elmúlt két évben jelentősen – csaknem öt százalékkal – emelkedett a nyugdíjak reálértéke, annak ellenére, hogy a vonatkozó szabályok szerint csak az inflációval lehetett volna korrigálni. Az 2012-2014 közötti három évben a kormány a várható inflációt felülbecsülte a ténylegesnél – így nőhettek gyorsabban a nyugdíjak. Az inflációs fölüllövésnek egyik oka a rezsicsökkentés volt – ami viszont ebben a kormányzati ciklusban aligha folytatódik -, így kisebb az esélye a meglepetés dezinflációnak és a ciklus első felében nem is lesz érdeke a kormánynak a nyugdíjak terven felüli emelése sem
Forrás : http://www.hirkozpont.eu


A cikk forrása: