PÁLYÁZAT, ÁLLAMI TÁMOGATÁS, SZOCIÁLIS ELLÁTÁS, SEGÉLY, NYUGDÍJ, GYES, GYED, CSOK (SZOCPOL), CSALÁDI PÓTLÉK, VÁLLALKOZÁS, MUNKAHELY, LAKÁS, OTTHON, PÉNZÜGYI INFORMÁCIÓ

A legfrissebb pályázati lehetőségek, állami-, EU-s finanszírozású támogatások több kategóriában is. (napkollektor, napelem, hőszigetelés, nyílászáró, társasház, képzés)
Vissza nem térítendő állami támogatásokról, forrásokról kaphat tájékoztatást. Támogatások vállalkozásoknak, családoknak, iskoláknak, diákoknak. Szociális ellátások, segély, nyugdíj, gyes, gyed, csok (szocpol), családi pótlék.



2015. február 11., szerda

Ezek változtak a facebookon

Ezek változtak a facebookon


Mindenki kapott egy üzenetet a Facebooktól, melyben felhívják a figyelmedet az új felhasználási feltételekre, melyeket el KELL fogadnod. Január 1. után ahogy beléptünk a facebook fiókunkban automatikusan elfogadtuk az új irányelveket! 
DE VAJON TUDJUK MIT FOGADTUNK EL? 
Mik ezek, és mit jelentenek számodra? 
Elmondjuk!
Ez a változtatás kiterjed a felhasználási feltételekre, az adatfelhasználási- és a cookie-kra vonatkozó szabályozásra is. Amit te ebből észre fogsz venni, hogy a Facebook oldaladon olyan hirdetések fognak megjelenni, amelyek személyre szabottak (online viselkedésalapú hirdetések): az általad használt alkalmazások és webhelyek alapján válogat majd a Facebook rendszere. Ezt ellensúlyozandó a beállításokban több olyan pont is lesz, ahol ezt a funkciót szabályozhatod – tehát a fő szempont a frissítésben az adatvédelmi beállítások fejlesztése, jobbá tétele.
A változásokat és a hirdetésekkel kapcsolatos beállítási lehetőségeket tárgyaljunk most cikkünkben.
Facebook adatvédelem
A felhasználók nagy arányban érdeklődtek az iránt, hogy a Facebook hogyan jut hozzá, és hogyan használja fel adatait. Ezt magyarázandó a Facebook Adatvédelmi alapismeretek oldalt a közösségi háló kibővíti, megmagyarázva a változások lényegét, és tippeket adva a felhasználáshoz, beállításokhoz.
Ez a leírás megmutatja, hogyan rendelkezhetsz a Facebook-on információid felett. Többek között olyan beállításokról van szó, mint például a megjelölések eltávolítása, az ismerősök törlése, a letiltás, valamint a bejegyzésekhez célközönségek hozzáadása. Ennek segítségével elérheted, hogy posztjaid csak azok az emberek lássák, akikkel azt valóban szeretnéd megosztani.
Használd ki a Facebook frissítéseket, és szabd személyre a beállításokat!
Hogyan szerez információkat a közösségi portál arról, hogy hol vagyok?
A januárban életbe lépő szabályozások igyekeznek erre a kérdésre teljes körű választ adni. A Facebook-on lévő funkciók, alkalmazások a felhasználói élmény javítása érdekében olyan fejlesztéseket vezetnek be, melyek – ha szeretnéd – tartózkodási helyed alapján releváns információkat tud megosztani veled. Így például megnézheted majd, mely ismerőseid vannak a közelben, vagy környéken lévő éttermet étlapjait is letöltheted…
Vásárlás a Facebook-on?
Igen! A Facebook munkatársai olyan rendszer kidolgozásán és tesztelésén dolgozik éppen, amely lehetővé teszi majd, hogy a Facebook-on közvetlenül tudj vásárolni, és akár tranzakciókat is végrehajtani.
És az adatvédelemmel mi lesz?
Az Adatvédelmi alapismeretek oldalon a változásokról bármikor tájékozódhatsz, és tippeket, javaslatokat olvashatsz az adatvédelemmel kapcsolatban. A beállítások is módosulnak majd, ezért erre különösen érdemes lesz odafigyelni.
A helymeghatározás adataival kapcsolatos információk felhasználása előtt a Facebook mobil applikációja minden esetben felteszi a kérdést, hogy engedélyezed-e a helymeghatározást. Így például a helyekre való bejelentkezések, vagy a bejegyzésekben a helyszín megjelenítése továbbra is kiküszöbölhető, ha nem szeretnéd használni.
Mi van a Facebook vállalatcsalád többi tagjával?
Bizony, a Facebook kinőtte önmagát, és mostanra vállalatcsaládként érhető el. A közösségi oldal az összegyűjtött információkat arra használja fel, hogy a felhasználási élményt fokozza – ilyen módon például lehetőséget nyújt arra, hogy Instagram fiókod zárolása után a Facebook rendszerén belül új jelszót kérhetsz, és újra hozzáférhetsz az adataidhoz. A társvállalatok (pl. Instagram, WhatsApp) felhasználási feltételeit a Facebook-on történő változások nem befolyásolják – így ezekben az adatvédelmi szabályozások a régiben maradtak.
Adatszolgáltatás a hirdetőknek
Ez a téma is sokszor felmerül, hiszen a legtöbben kíváncsiak vagyunk rá, hogy a Facebook milyen módon osztja meg adatainkat a hirdetőkkel. A januárban életbe lépő változás ezt a területet nem érinti: a közösségi portál továbbra is úgy informálja a hirdetőket a hirdetések pontosabb célba jutása érdekében, hogy közben személyazonosságod nem adja ki.
Facebook hirdetések beállítása – minden platformon
Az elmúlt években nehézséget okozhatott az, hogy ha egy platformon (például a laptopodon) beállítottad, hogy mely hirdetéseket nem kívánod többet látni, az egy másik felhasználói felületen (például a mobilodon) nem lépett érvényben.
A Facebook csapata most erre is új stratégiát dolgozott ki, így beállításaid most már minden felületen érvényesek lesznek. A Digital Advertising Alliance webhelyén keresztül állíthatod majd be, hogy mely hirdetéseket szeretnéd letiltani az általad használt alkalmazásokon, és az Android, illetve iOS rendszerek beállítási lehetőségein keresztül is letilthatod őket.
Összegezve tehát a Facebook frissítései a felhasználói élmény javításán kívül az adatvédelmi beállításokra fókuszál, így az emberek információinak védelme szempontjából igen fontos lépés lesz a januárban életbe lévő frissítés.
Forrás : www.mindenegybenblog.hu